35 nejlepších bicepsů v historii!

Arnold Schwarznegger

„Když mi bylo 15, sundal jsem si oblečení a podíval jsem se do zrcadla. Když jsem byl nahý a díval jsem se na sebe, uvědomil jsem si, že abych měl perfektní proporce, musím mít více než 50 cm přes ruku, aby se to hodilo ke zbytku mého těla.“ – Arnold Schwarznegger

Joel Stubbs

„Kdybych měl vybrat jedno cvičení na biceps, bez kterého se bodybuilder neobejde, řekl bych, že to je bicepsový zdvih s vytáčením ve stoje. Celé cvičení je o zvyšování váhy, dobré formě a technice a na to je tento zdvih nejlepší. S tímhle cvikem můžete zvedat opravdu hodně. Samozřejmě pokud máte problém se zápěstím, můžete klidně použít zdvih s EZ činkou.“ – Joel Stubbs

Albert Beckles

„Když při otáčivém zdvihu dostanu činku až nahoru, obvykle ji tam tak vteřinu až dvě nechám.“ – Albert Beckles

Robbie Robinson

Larry Scott

„Na biceps mám 4 různé cviky, v každém 5-6 setů po 8-10 opakováních. To je dohromady 24 setů na biceps. Kdybych v jednom dni cvičil biceps, triceps a deltový sval, měl bych na každý sval 4 cvičení po 5 setech, takže bych měl dohromady 60 opakování. Takové cvičení mi trvá kolem dvou hodin. Moc mezi cviky a mezi opakováním neodpočívám, ale zvládám to.“ – Larry Scott

Mike Matarazzo

„Moji idolové jsou všichni ti bodybuildeři z old-school éry. Tihle chlápci nepotřebovali nějaký fešný vybavení; trénovali s intenzitou a soustředěním, bylo jim jedno kde cvičili, nebyli tím limitováni. Mohli klidně dělat bench-pressy s kbelíky cementu a i tak si dobře zacvičit.“ – Mike Matarazzo

Phil Heath

„Já cvičím biceps nejradši zvedáním činky jednou rukou s vytáčením. Ani nemusím zvedat 50 kilo na jednu ruku, aby to k něčemu bylo. Dokonce stačí abych měl 15 – 20 kg, aby to něco dělalo. Je to taky dobré pro lidi, kteří cestují. Je na to potřeba jenom jeden kus vybavení, které má většina hotelů.“ – Phil Heath

Freddy Ortiz

„Nepočítám opakování, prostě pokračuji, dokud se neunavím.“ – Freddy Ortiz

Lee Priest

„Když jsem jednou cvičil ruce, přišel ke mně chlápek a říkal, že je cvičím špatně. Podíval jsem se na jeho ruce, měly tak 35 cm. To je jako kdybych já přišel za Tomem Platzem a říkal mu, jak má správně dřepovat!“ – Lee Priest

Paul Demayo

Leroy Colbert

„Já, Leroy Colbert, jsem první muž, který si vybudoval 53 cm svalnaté ruce, bez žádných steroidů. Jsem na to hrdý.“ – Leroy Colbert

Jay Cutler

„Vždycky jsem jezdil na objem.“ – Jay Cutler

Kevin Levrone

„Na biceps určitě používejte EZ činku, je jedno, jestli na úzko, nebo na široko. Jestli nemáte EZ činku, můžete použít malou rovnou tyč.“ – Kevin Levrone

Dexter Jackson

„Pózování zlepšuje tvar a tvrdost mých rukou. Když před soutěží trénuju pózování každý den, zlepšuje mi to ruce. Zkuste zatínat své svaly po každém setu, abyste si ty svaly více prokrvili.“ – Dexter Jackson

Manfred Hoerbel

„Nemůžete si jen tak plánovat, že nějakou část těla budete mít obrovskou, protože nikdy nevíte, jak bude fungovat genetika. Když jsem začínal, nikdy jsem nevěděl, jak daleko se můžu v tomto sportu dostat. Nakonec pro mě ale byla dokonce nevýhoda mít tak velké ruce. Každopádně, později jsem si uvědomil, že mít nejlepší ruce na světě je skvělý nástroj k marketingu.“ – Manfred Hoerbel

Sergio Oliva

Vince Taylor

„Většina lidí mi říká, že mívám až moc opakování. To není pravda. Potřebuji váhu, která mi dovolí cítit propínání toho svalu. I když to zní divně, prostě potřebuji vnímat, jak ten sval pracuje.“ – Vince Taylor

Kal Szkalak

„Spojení mysli a svalu je klíčem k dobrým rukám. Oproti ostatním částem těla, u bicepsu můžete pozorovat, jak se hýbe. Díky tomu se můžete soustředit na to, aby byl sval maximálně natažen a poté smrštěn. Dělejte si cvičení obtížnější, ne lehčí.“ – Kal Szkalak

Flex Wheeler

„Bicepsy jsou vcelku malé svaly a nemělo by být tak složité je unavit, pokud je cvičíte pořádně. Necvičím na biceps více, než 10 setů za týden, ale na konci každého setu dosáhnu až selhání svalu. Je to dobrý způsob, při kterém mi ruce pořád rostou, bet toho, abych je přetrénoval.“ – Flex Wheeler

Bill Pearl

Bertil Fox




Mike Christian

„Pamatujte, 4 sety, 8-10 opakování, těžce a tvrdě.“ – Mike Christian

Boyer Coe

„Pamatuju jsi, že jsem četl časopis Joea Weifera, ‚Muscle Builder‘ a viděl jsem tam článek od Steva Reevese. Popisoval, jak cvičí otáčivé bicepsové zdvihy v sedě na lavici. Od té doby to bylo jediné bicepsové cvičení, které jsem cvičil, celých pět let. Jediná věc, co jsem dělal, byl tento cvik při 8-10 setech, poté jsem se posunul na triceps.“ – Boyer Coe

Brian Buchanon

„Pojďme si definovat dvě vlastnosti, které musí bodybuilder mít, aby se mohl dostat na vrchol. Zaprvé, musí se narodit se skvělou fyzickou genetikou – přírodní schopnost, aby mu po tréninku pořádně rostlo svalstvo. Za druhé, musí na to mít psychicky a musí mít vůli k tomu, aby si vybudoval svůj fyzický potenciál.“

– Brian Buchanon

Dorian Yates




Ronnie Coleman

„No, byla to velmi dlouhá a těžká cesta, ale miloval jsem každou její minutu. Užíval jsem si tu výzvu. Cesta k tomu, být Mr. Olympia je celá o vaší mysli. Všem záleží hlavně na fyzickém aspektu bodybuildingu, ale k úspěchu musíte být také silní mentálně.“ – Ronnie Coleman

Paul Dillett

Lou Ferrigno

„Určitě nesouhlasím s bodybuildery, kteří říkají, že velké předloktí získáte tím, že budete co nejvíce stlačovat činky, když s nimi cvičíte. V některých případech by to mohla být pravda, každopádní tihle chlapi si to předloktí určitě nevybudovali jenom díky tomu, že jedli k snídani vejce. Většina bodybuilderů, společně se mnou, musí cvičit velmi tvrdě, aby dosáhli nějakého úspěchu při posilování předloktí.“ – Lou Ferrigno

Frank McGrath

„Zaprvé, jediná osoba, které byste měli něco dokazovat, jste vy sami. Za druhé, můžete buď sledovat život s přimáčknutým nosem na prosklených dveřích, nebo ty dveře prostě otevřít a vejít dovnitř.“ – Frank McGrath




Serge Nubret

„Genetika mi pomáhá jen z části, nejdůležitější je mysl a duše. Tyhle dvě věci jsou silnější, než všechny fyzické charakteristiky.“ – Serge Nubret

Reg Park

„Jakmile se zvýší vaše cíle v bodybuildingu, musíte samozřejmě začít cvičit silněji, dokud nebudete mít až 20-30 setů na biceps i triceps ve třech trénincích za týden.“ – Reg Park

Shawn Ray

„Měli byste cvičit různá cvičení s každým tréninkem. Musíte zmást svaly, aby více rostly.“ – Shawn Ray

Dave Draper




Marcus Ruhl

Nasser El Sonbaty

„Nemám oblíbenou část těla, ani oblíbené cvičení. Každý, kdo mluví čestně, preferuje stroje před činkami, protože stroje jsou více spolehlivé, tolik nebolí, nepotřebují tolik koncentrace a zároveň jsou méně nebezpečné. ALE, pokus chcete pořádně nabrat, musíte trénovat těžce a silně a musíte si vždy zvolit to NEJMÉNĚ oblíbené cvičení, aby jste měli ty nejlepší výsledky. Takže cvičte hlavně s činkami a užívejte si tu bolest!“ – Nasser El Sonbaty

Marko Savolainen




Přeloženo z: www.muscleandstrength.com

Sdílej:

Mohlo by se vám líbit...