Interview s bodybuilderem Tavi Castrem!

Jak a kdy jsi začal trénovat?

Protože pocházím ze Španělska, tak jsem jako dítě hrál hlavně fotbal a chtěl jsem se stát profesionálním fotbalistou. Poté, co jsem se přestěhoval do Kanady, začal jsem tam hrát za mladistvý státní tým. V 19 letech jsem se na celý fotbal ale vykašlal a začal jsem studovat na Technické univerzitě v Delftu letecké inženýrství. Pak ale přišel čas, kdy se mi začalo stýskat po trénincích a po zápalu soutěživosti. V té době jsem se dozvěděl o bodybuildingovém oběhu Musclemania. Věděl jsem, že teď budu muset dokázat něco skoro nemožného. Musel jsem od pondělí do pátku být 10 hodin ve škole a o víkendech pracovat v nočním klubu, takže jsem věděl, že musím využít většinu vzácného volného času k trénování. Když jsem začínal, věděl jsem, že se chci stát fitness modelem a naturálním bodybuilderem, bez výmluv.

Dělal jsi jako nováček nějaké chyby?

Jako většina lidí, kteří začínají posilovat, jsem poslechl mé ego a vyměňoval jsem techniku a efektivitu za přehnané váhy. Později jsem si ale našel všechno o tréninku i jídelníčku a hned jsem přišel na to, že technika cvičení je jedna z nejdůležitějších faktorů.

Víme, že disciplína je důležitá. Co byste doporučil ostatním, kteří mají problém s disciplínou?

Taky jsem měl problémy s disciplínou. Velmi důležité je plánování dopředu, aby jste s tím pak neměli problém. Jestli to pak bude jednoduché, není důvod proč by se to nemohlo stát zvykem a částí vašeho stylu života. Pokud máte i přes plánování a zlehčování problém s disciplínou, měli byste se podívat do zrcadla a připomenout si, jaké jsou vaše cíle. Někdy se na mě lidé dívají a ptají se, proč chodím do tak levné posilovny. Je to čistě proto, že ji mám blízko k domovu. A jak si připravuji všechna má jídla na desetihodinový studijní den? Nepřipravuji, prostě mám protein, vločky, chléb, arašídové máslo a další jídlo ve skříňce ve škole.

Posloucháš při tréninku hudbu? Jestli ano, co je ve tvé sbírce?

Teď bydlím v Nizozemí, je tu ta nejlepší housová a progresivní hudba. Také tam mám nějaký heavy metal a dubstep, když chci spustit svůj beast mode.

Nějaké mé oblíbené:

  • Alesso & Dirty south – city of dreams
  • All Hardwell live on air mixtapes
  • Nicky Romero – Symphonica
  • Skrillex & Damian Marley – Make It Bun Dem
  • Pari & Simo Vs. Pendulum – Nova Vs. The Island (Paris & Simo Vs. 3Lau Bootleg)
  • In Flames – Scream

Na co myslíš, když musíš sebrat zbytek svých sil a dodělat poslední opakování ve cviku?

Když je to vážně z posledních sil, soustředím se na hudbu, zavřu oči, někdy se i modlím a všechny ostatní pocity potlačím, haha.

Činky, nebo stroje? Jaké jsou podle tebe jejich plusy a mínusy a co preferuješ?

Myslím, že činky by určitě měly patřit k úspěšnému tréninkovému programu. Je to důležité, kvůli svalové stimulaci. Je extrémně důležité si vybudovat podpůrné svaly. Nejenom kvůli risku zranění, které může vzniknout při svalové nerovnováze. Ale také proto, že jste silní podle toho, jak silná je vaše nejslabší část. Činky vždy používám při těžkém zvedání s malým počtem opakování, se stroji to mám naopak. Stroje rád využívám, když potřebuji nějaký sval šokovat vysokým opakováním.




Na co jsi nejvíce hrdý?

Zatím to bude hlavně první místo v bodybuildingu juniorů a druhé místo v kategorii fitness-modelingu v Musclemania Britain 2012. Nikdy předtím jsem nesoutěžil a najednou jsem vyhrál. Není lepší pocit, než dosažení vašeho cíle a převyšování vašeho očekávání i přes všechny překážky.

Objem a pak dieta, nebo zůstáváš štíhlý celý rok?

Kvůli mé fotbalové minulosti pořád zůstávám celkem štíhlý. I když jsem začal hodné zvedat, pořád jsem neměl více než 8% tuku, i když jsem se ho snažil nabrat. I přesto jsem ale nabral 8 kg svalové hmoty za rok. Pokud tělu dáte, co potřebuje na regeneraci a také dost jídla na růst, není potřeba navíc nabírat tuk.

Jaké typy cardia cvičíš?

Nic mě na focení nevyrýsuje lépe a efektivněji, než HIIT.




Jaká je tvoje tréninková rutina?

Cvičební šestidenní rutina na týden Tavi Castra je zde: Tavi-Trénink

Jaký je tvůj jídelníček, když chceš dosáhnout své vrcholové formy?

Před focením, nebo soutěží si dám více dní se sníženými sacharidy, než při mém normálním jídelníčku. Zdroje sacharidů jsou pro mě hlavně hnědá rýže, batáty a ovesné vločky. Bílkoviny mám pořád stejné, až na posledních pár dní.

Tvoji oblíbení atleti, bodybuildeři a fitness modelové?

Oblíbený bodybuilder je pro mě Phil Heath, se kterým jsem se jednou potkal. Chtěl jsem si sundat moje 3D brýle, ale došlo mi, že žádné nemám, haha. Ulysses Jr. a Roger Snipes jsou pro mě také inspirativní. Jejich podpůrné komentáře po mých prvních výhrách mě velmi inspirovaly, abych byl v budoucnu jako oni. Moji oblíbení fitness modelové jsou Greg Plitt a Ben Noy.

Jaké používáš suplementy?

  • Protein
  • Multivitamin
  • Kreatin
  • BCAA
  • Omega 3
  • ZMA
  • Nakopáváče
  • Vitamin C (často se podceňuje)

Tavi Castro

Narozen: 1990

Váha: 80 kg při závodech (4,6% tuku)

Výška: 177 cm

Taviho oficiální FB fanpage: facebook.com/tavicastroofficial

Přeloženo z: www.cutandjacked.com

Sdílej:

Mohlo by se vám líbit...