Vzpomínáme na Zyzze! Pro většinu mladých cvičenců je stále vzorem!

Přečtěte si rozhovor s dnes již zesnulým bodybuilderem a legendou z roku 2011.

Jak jsi začal s bodybuildingem?

Na střední škole jsem byl extrémní ektomorf. Mohl jsem jíst cokoliv, ale stejně jsem nenabral tuk, svaly, prostě žádnou váhu. Vždycky mě fascinoval bodybuilding, ale až do konce střední jsem neměl potřebnou motivaci. Po skončení školy byl čas na změnu mého životního stylu. Byl jsem až směšné hubený, dokonce nejhubenější z mého ročníku na škole; lidé  pořád říkali, jak jsem hubený a já to nenáviděl. Všichni mě pořád znali jako toho hubeného kluka. Pamatuji si, že jsem se cítil jako malá děvka, když jsem chodil ven s holkami, protože jsem měl pocit, že mám stejně svalů jako ony. Po střední byly prázdniny a já začínal chodit každý víkend do klubu. Všiml jsem si, že vždycky když šel kolem namakanej borec, měl mnohem více pozornosti, než ‚normální‘ člověk. Chlapi ho respektovali a měl kolem sebe pořád holky. Kdo by to takhle nechtěl?

„Můj bratr v tu dobu už rok cvičil a já jsem byl ohromen jeho výsledky, tak jsem začal chodit do místní posilovny. Trvalo mi měsíce, něž jsem přišel na správné cvičení a stravu, která mi sedla.“

Co je zdrojem tvojí motivace?

Kdyby jste se mě zeptali dřív, když jsem teprve začínal cvičit, odpověď by byla úplně jiná. Původně jsem cvičil kvůli tomu, abych se zvětšil, nebyl tak hubený a abych měl aspoň nějaké svaly, kterými bych mohl ohromit holky. Díval jsem se na fotky svalnatců a říkal jsem si, že takhle budu vypadat já. 4 roky poté se ale má motivace změnila. Dříve jsem chtěl lidi ohromovat, ale poté už jsem chtěl jen mít dobrý pocit z nastavování mých cílů a poté jejich plnění v posilovně.

„Úplně miluji ten pocit, když dotlačím to poslední opakování a  když se skvěle napumpuji.“

Ani bych nepoužil slovo motivace, protože teď je pro mě cvičení nutnost. Je to část mého životního stylu, nedokáži si představit život bez posilovny, tréninku a mého jídelníčku. Je to velmi pozitivní pro moji fyzickou i mentální stránku.

„Můj finální cíl není to, abych byl nějakou obrovskou zrůdou, ale radši chci mít postavu, která vypadá jako umění; jednoduchou, úzkou a všeobecně přitažlivou.“ 

Jaká je tvá tréninková filosofie?

„Neposlouchat to, co říká papír. Cvičte tak, jak se vaše tělo cítí. Pokud jste si napsali, že chcete cvičit 8-10 opakování, ale máte sílu na více, tak jich více udělejte.“

Pokud jsou pro vás všechny opakování hračka, tak pořádně necvičíte. Když cvičím mrtvý tah, neřeknu si „hej, můžu si dát klidně jen 5 opakování“ – zastavím, až když nedokážu tu tyč udržet zápěstím. Lidské tělo chce zůstat bez velké aktivity a nechce se měnit, pokud ho k tomu nedonutíte. Čím více je to nepříjemné a čím více vás cvičení bolí, tím lepší bude poté vaše postava.

„Pusťte si vaši oblíbenou hudbu, v hlavě si představte vaše cíle, eliminujte všechnu negativitu z vaší mysli a začněte trénink.“

Vždycky když jdu do posilovny, udělám z toho epickou událost, dokonce si před mým prvním cvikem ‚napumpuji mysl‘. Když to tak někdy neudělám, mám pocit, že vůbec necvičím. Při takovém tréninku čas ubíhá jako nic, na rozdíl od toho, když si povídáte s ostatními, chillujete, po sérii máte obrovskou pauzu jen pro to, aby jste s někým mohli mluvit atd. Věřte mi, když máte soustředěnou mysl, máte efektivnější trénink i výsledky. Přestaňte s „Nenávidím nohy, teď je cvičit nechci“ atd. Vy kur** milujete cvičení nohou. Nemůžete se dočkat, až budete kur** dřepovat.

„Mám pro vás malý trik, který při tréninku používám, mohli byste ho využít.“

Představte si, že vás sleduje dav tisíců lidí a když vytáhnete hodně váhy na daný počet opakování (řekněme 3 opakování s 200 kg na mrtvý tah), tak vyhrajete milion dolarů, musíte ve své mysli doopravdy věřit, že je to pravda. Zkuste to už dnes. Když si myslíte, že už nezvednete ani jedno opakování, představte si to a zvládnete klidně i 3. Nebo si představte, že někdo s pistolí míří na někoho koho milujete a vy MUSÍTE dodělat všechny opakování, aby ten člověk přežil. Vážně jdu až takhle daleko v mých trénincích, sériích a opakováních, jen abych to dotáhl co nejdál.

„Je to tak moc o mysli, jako je to o fyzické stránce. Bojujete se svým tělem každým opakováním a na konci jste to vy, kdo rozhoduje o tom, jestli dosáhnete vašich cílů, nebo nebudete úspěšní a vzdáte se. Pokud jste se dočetli až takhle daleko, myslím, že to berete vážně.“

Takže máme tvojí tréninkovou filosofii, ale jaká je tvá filosofie pro život?

Já jsem hodně přátelský a šťastný člověk. Lidi by se měli trochu povzbudit a více si užívat života. I když jsem namakaný a pro některé lidi vypadám zastrašující, jsem jeden z nejvíce přátelských lidí, které můžete potkat.

Jaké máš zásady, když dojde na výživu?

– Žádný fast food.

– Žádné slazené nápoje.

– Žádné sladkosti nebo cukr.

– Jediná tekutina kterou bych měl pít je voda, nebo zelený čaj.

Nikdy jsem nepočítal kalorie, jenom jsem si dával pozor na to, abych měl v každém jídle dobrou dávku bílkovin. Denně mám sedm nebo osm jídel, protože to pomáhá metabolismu. A když chcete nabrat svaly, musíte jíst svaly. Snažte se mít nějaký druh masa ve většině vašich jídel. Kuřecí prsa, steak, jehněčí anebo klokaní maso. Pokud maso zatím nemilujete, musíte se to naučit.

Denní jídelníček

  • 1. jídlo – 6 vajec, 2 hrnky ovesných vloček, protein shake
  • 2. jídlo – 300g kuřecích prsou (vařených), brokolice, hnědá rýže
  •  3. jídlo – 200g tuňáka, špenátové listy, celozrnné těstoviny

„Odcvičte si trénink. Hned po tréninku si dejte syrovátkový protein“

  • 4. jídlo – hovězí/klokaní maso, zelenina
  • 5. jídlo – steak nebo klokaní maso, růžičková kapusta
  • 6. jídlo – 4 vejce, losos
  • 7. jídlo – hrnek odtučněného cottage 10 minut před spaním

Když se chceš vysekat, preferuješ HIIT, nebo normální kardio?

Ani jedno. Když máte 100% dietu, tak se na běžecký pás nemusíte ani podívat. Je to jednoduchý případ přijmu kalorii oproti spalování kalorií. Když sníte více kalorií než spálíte, váha se zvětšuje. Pokud jíte méně kalorií než spalujete, váha se zmenšuje.

Myprotein Impact Whey Protein

Jaká je tvá suplementace?

Patří sem:

– Syrovátkový protein

– Tablety s rybím tukem (6 denně)

– Multivitamin Animal Pak

– Xtend BCAA

– Zinek

– Hořčík

– Vitamin C

– Zelený čaj

– Mesomorph nebo Jack3d předtréninkově

– Phenadrine a Inferno spalovače tuku

Oblíbení bodybuildeři?

Arnold Schwarznegger a Frank Zane. Miluji ten klasický bodybuilderský vzhled s hubeným a zúženým pasem, ne jako kostkové postavy dnešních bodybuilderů. Další příklady ideálních postav by zahrnovaly fitness modely jako jsou Marco Pietrowski, Pham Woodbridge a Tyler Mcpeak.

Facebook: http://www.facebook.com/ZyzzShreddedshian

Myprotein Impact Whey Protein

Přeloženo z: simplyshredded.com

Sdílej:
Share

Mohlo by se vám líbit...

 

Myprotein Official Partner